fredag den 8. juli 2011

Sommerferie og inaktivitet



Overskriften skal tages med et gran salt. Sommerferie er der ganske rigtigt og i skrivende stund befinder jeg mig i første uge af denne ferie.

Så kan man naturligvis spørge sig selv, om det overhovedet er relevant at tale om ”ferie”, når man nu en gang har defineret sig selv som billedkunstner? Men det hele skal ses som en konsekvens af min ferie fra jobbet på Den Kreative Skole, og i forhold til dette engagement, har jeg faktisk behov for at holde – ja – ferie!

To dage inden for denne første ferieuge har været tilbragt ved stranden Ballehage ved Aarhus. En stranddag er for mig det mest afstressende, der findes – og så kan man vel roligt sige, at det er ærgerligt, man bor i et land, hvor der er så få af den slags dage; men når de er der, og tiden ellers tillader det, så smider jeg mig gerne på en strand og modtager de vitaminer, solens stråler giver. Og helt inaktiv er jeg ikke. Der bliver tegnet en del og dette er glimrende måde at bekæmpe rastløsheden på.