lørdag den 2. juli 2016

Berlin, dag 1

Jeg har i skrivende stund netop afsluttet min første hele dag i Berlin, hvor jeg skal opholde mig i en legatbolig i hele juli måned.

Her på den anden side af midnat er der ellers gang i den, og vidste man ikke andet, kunne man tro, at der var udbrudt borgerkrig i den tidligere østberlinske bydel Prenzlauer Berg.

Så galt er det dog ikke. Man fejrer blot, at det tyske landshold har spillet sig til semifinalen i europamesterskaberne i fodbold, og det går ikke stille af.

Hele EM-feberen ramte også området omkring den vestlige del af Tiergarten, som jeg gik en tur i idag. Det er underligt at befinde sig i et område, hvor roen danner en væsentlig kontrast til det pulserende liv, der ellers hersker i millionbyen.

Jeg glæder mig til at udforske byen yderligere, og samtidigt få lavet nogle flere kunstværker, der kan supplere akvarellen, der ses herover.