fredag den 31. oktober 2008

På endnu en rundtur i Århus

Emanuel Bernstone: 'Road Block', akryl på lærred

Det er ved at være mere reglen end undtagelsen, at jeg finder vej til de forskellige udstillingsåbninger i området med postnummeret 8000 C, nærmere bestemt Århus midtby. Fredag den 31. oktober handlede det således om Galleri Udengaard og Charlotte Fogh Contemporary, efter jeg lige havde været et smut omkring Galleri Profilen, der viser grafiske arbejder af David Hockney og Richard Mortensen.

På Galleri Udengaard var der fernisering på en meget fin udstilling med den svenske maler Emanuel Bernstone, som er bosiddende i Berlin. Jeg har skrevet en kort tekst om den udstilling, som kan ses snart her på hjemmesiden.

Hos Charlotte Fogh var der fernisering på en udstilling med den unge kunstner Christina Malbek, som er leveringsdygtig i værker udarbejdet i air-brush. Tilsyneladende skrøbelige værker… Jeg fik i al fald bud på at holde nallerne fra billederne, hvilket fik mig til at tvivle på deres holdbarhed – også i et længere kunstnerisk perspektiv.