torsdag den 28. maj 2009

Et tilbageblik


I forbindelse med min retrospektive grafikudstilling på KunstCentret Silkeborg Bad til næste år er jeg begyndt at gennemse arkivet af grafiske arbejder, og dét har været et forløb, der indtil nu har budt på nogle ret overrumplende oplevelser. Faktisk er jeg en smule overrasket over, hvor gode tryk, jeg lavede helt tilbage i starten sidst i 80’erne.

Nogle af dem findes kun i ét ex. sandsynligvis fordi prøvetrykkene ikke har levet op til mine standarder? Måske har jeg ikke orket at lave større oplag, da jeg konstant, dengang, producerede nye tryk som en del af en eksperimenterende proces.

Jeg føler mig overbevist om, at de helt håbløse arbejder i den fase omgående er blevet smidt ud, og disse ville sikkert ikke være så morsomme at stifte bekendtskab med i dag.