fredag den 22. februar 2019

Den positive meningsdanner

"Normalt er jeg tilbageholdende med at være meningsdanner omkring offentlige udsmykninger her i byen, men i dette tilfælde handler det jo om et projekt, som næsten bliver placeret i min forhave - og som jeg kan se fra mit badeværelse. Skulpturen vil være det første, jeg ser hver dag, og jeg har en klar fornemmelse af, at det her er en skulptur, jeg godt kan komme til at glæde mig over"

Udtalelsen er fremsat i forbindelse med et interview vedrørende et forslag til en skulptur i Silkeborg Sydby, hvor Lone Just Andersen har lavet en model, som i dag kunne været et tema i bydelen. 

Interviewet er foretaget af Christian Kloch Larsen i Midtjyllands Avis, og personen, der undtagelsesvis har en mening om en potentiel offentlig udsmykning, er Jyllands-Postens kunstanmelder - og det er jo mig!!!

Foto: Midtjyllands Avis