lørdag den 25. februar 2023

Matisse og det røde atelier

 










Mens disse linjer bliver skrevet, har udstillingen 'Henri Matisse: Det røde atelier' på Statens Museum for kunst åbent i præcis én dag mere, og det er søndag d. 26. februar 2023 - og stakkels alle jer, der ikke nåede at få set udstillingen. 

Jeg skal gerne indrømme, at jeg lige nøjagtig nåede at tage en iagttagelse på udstillingen få dage, inden den sluttede, og samtidig må jeg sige, at jeg timede mit besøg på SMK ret fint, da jeg ankom til museet blot en halv time efter åbningstiden. 

Det afstedkom dog, at der i udstillingen var masser af mennesker, men havde jeg ventet yderligere en halv time, ville jeg være nødsaget til at stå i en 20 meter lang kø blot for at komme ind i udstillingslokalerne. 

Dermed har jeg forhåbentligt antydet at udstillingen er/ var stærkt seværdig og især flot formidlet og kurateret, hvilket adskillige anmeldere også har registreret.