torsdag den 6. september 2007

Ud med kunsten









Ud med kunsten... Således lød titlen på en konference, som jeg deltog i på RemisenBrande 6. september. Arrangementet skulle belyse billedkunstens rolle i den nye Region Midt. Der blev holdt en del taler over forskellige emner. Nogle interessante og andre mindre. Det hele udmøntede sig i fire workshops med tilsvarende antal emner og jeg var blevet placeret i en gruppe, der skulle debattere kunstens rammebetingelser. Lige præcist hvad disse består af, fandt jeg aldrig ud af, da det var svært at finde fodslag med en dybt elitær kunstanmelder og en rindalistisk, lokal kunstner som yderpolerne i et sådant forum.
Herover ses billeder af min notesbog, som den udviklede sig under seancen. Der blev brugt mange ord: Visioner, ildsjæle, globalisering, netværk... Glemte jeg innovation? Måske? I ren begejstring over en e-mail, som jeg har modtaget i dag fra kløgtige Chiho Ito fra Japan. Thank you so much, dear Chiho!