tirsdag den 26. august 2008

Ætsninger

Jeg er allerede i gang med radérnålen, alt imens Ben Webster’s tågehorn fylder rummet med vibrerende toner.



Jeg må ikke glemme grafikken! For nogen tid siden fik jeg noget overskudszink fra et byggeri hos mine næsten-naboer. Zinken var ganske vist lidt anløben af vind og vejr; men alligevel har jeg prøvet at slibe og polere det. Den kræver lidt mere knofedt end normalt – og desværre er knofedt jo ikke noget, man kan købe i byggemarkeder.

Jeg er, som det kan ses på billedet, begyndt at tænke i motiver – og her er udgangspunktet, naturligvis, ord og forskellige bogstaver.

Grafikken er ét af få medier, jeg ikke har afprøvet i ordbilleder. Pudsigt nok, da jeg altid har haft en vis forkærlighed for den sort-hvide grafik. I særdeleshed når akvatinten kombineres med stregætsning og koldnål.