torsdag den 12. april 2012

KP og Spring - ikke så ring' endda



Aahus Stiftstidendes kunstanmelder Henrik Broch-Lips havde i sin anmeldelse af Kunstnernes Påskeudstilling ikke meget til overs for udstillingen. Til gengæld var han væsentligt mere venligt stemt over for årets Spring, som også finder sted på samme tid i Århus Kunstbygning.

Kunstavisens Brynhild Eriksen udtrykte i sin anmeldelse i Kunstavisen betingelseløs begejstring over KP; men efter at have studeret begge udstillinger, vil jeg nok sige, at jeg lægger mig i en magelig position mellem de to anmeldere.

Især vil jeg fremhæve noget, som jeg tidligere har været temmelig kritisk over for, nemlig iscenesættelsen af KP, som jeg i år finder dynamisk og rolig på samme tid. Den tilgodeser kunstnerne, og de udstillede værker er rimelige – nogle måske blot tilforladelige; men dog udført med et vist engagement.

Billedet til højre viser et maleri fra Spring af Tino Andersen: 'Camilla', 100 x 80 cm.