torsdag den 29. november 2012

Kunst for Tiden

foto: Sergei Schade
Torsdag d. 29. november var jeg og mine ydmyge kunstværker tema i en TV-optagelse i en udsendelsesrække, der hedder ’Kunst for Tiden’ og som broadcastes via en station, der hedder SRTV. Heldigvis – for dem, der ikke har mulighed for at modtage kanalen, der viser udsendelserne – bliver portrætterne også lagt ud på video-portalen DailyMotion.com.

Der blev sammenlagt produceret halvanden time i SRTVs studie i Silkeborg, og det giver i alt tre udsendelser, der tematisk afspejler mine oplevelser med historie, kunst, musik og formidling – blandt meget andet.

Studieværk er Kirsten-Marie Hedeland (til venstre på billedet herover), der foruden at dyrke sin egen billedkunstneriske interesse, er tilknyttet Kunstavisen som skribent. Jeg må sige, at Hedeland virkede meget velforberedt, hvilket gjorde det nemt for mig at fortælle om det, jeg går og laver.

Jeg vender tilbage med mere, når den første udsendelse er tilgængelig.