mandag den 23. november 2015

En sjælden positiv evaluering

Via et link på Facebook blev jeg bekendtgjort med et kinesisk medie, som har beskrevet udstillingen 'A New Dynasty - Created in China' på kunstmuseet ARoS i Aarhus.

Jeg havde dårligt åbnet siden med omtalen, som naturligvis foregik på kinesisk, før mit Windows begyndte at oversætte.

Jeg blev meget overrasket over, at min anmeldelse af udstillingen tilsyneladende havde gjort stort indtryk på skribenten - eller måske nærmere en aarhusiansk kilde?

Det hed i artiklen, at "en veteran fra det lokale kunstmiljø har fortalt mig, at 'Jyllands-Postens' kunstkritiker er meget krævende og kun sjældent giver en positiv evaluering".

Dette var som en kommentar til, at jeg har givet udstillingen med kinesisk samtidskunst fem ud af seks stjerner. Jeg var for øvrigt ved at falde ned af kontorstolen af grin, da jeg læste om den stærkt kritiske anmelder.

Cruel but fair!!!!