torsdag den 19. marts 2020

Et tilbageblik - 2008

Jacob Thage anno 2008

"I virkeligheden synes jeg, at i den her verden burde institutionerne skifte deres ledere ud lidt hyppigere. jeg synes, man måske skulle have fem år, og hvis man gjorde det rigtigt godt måske tre eller fem år til, fordi der skal fornyelse til"

I disse Corona-tider, hvor det sandt for dyden ikke er nyheder, der præger kunstmiljøet, kan man jo udmærket gå lidt tilbage i tiden, og det gjorde jeg for til min store overraskelse at opdage, at jeg faktisk for mere end ti år siden har leveret adskillige reportager og tekster til webportalen Kunsten.nu

Citatet herover stammer fra et interview, jeg lavede med den dengang nytiltrådte direktør for Silkeborg Kunstmuseum (nu Museum Jorn), Jacob Thage i august 2008. 

Thage er såmænd stadig direktør på museet her næsten 12 år senere, og det må vel være et udtryk for, at han har gjort det rigtigt, rigtigt godt?