søndag den 24. april 2022

Fernisering i Horsens et tilløbsstykke

 















Det er muligt, at TV er et stærkt medie, og når kunstneren Frederik Næblerød nogle gange har optrådt i diverse sammenhænge på landsdækkende fjernsyn, er der en tilsvarende mulighed for, at den unge kunstner har tilegnet sig lidt af en kendiseffekt. 


Således deltog han i en serie på DR, som havde tema i en sammenbragt flok kunstnere, der blev sat i stævne i Skagen, og en af de øvrige kunstnere, som deltog i denne programserie, var Erik A. Frandsen, som jeg talte med om fænomenet Næblerød over en øl for nyligt, og 


Frandsen erklærede sig som stor fan af den unge kunstner. Således kunne Horsens Kunstmuseum d. 23. april åbne udstillingen 'Time to Move', som er Næblerøds første museumsudstilling, og netop denne begivenhed udtrykte kunstneren en stor glæde samt en passende ydmyghed over, da jeg talte med ham under udstillingens åbning, som var et tilløbsstykke af dimensioner. 


Måske TV-effekten gjorde sit til, at de gode folk fra Horsens og tilstødende købstæder havde fundet vej til Horsens Kunstmuseum? Museets direktør havde i hvert fald svært ved at skjule sin begejstring over det store fremmøde. 


Hvad udstillingen i øvrigt drejer sig om, forholder jeg mig meget mere til senere, da jeg skal i gang med en anmeldelse. 


'Time to Move' kan ses frem til d. 21. august.