mandag den 11. april 2022

KP holder traditionerne i hævd

 



















Jeg besøgte for nyligt 2022-versionen af Kunstnernes Påskeudstilling, og jeg har tidligere beskæftiget mig med netop denne begivenhed på blog'en her. 

KP finder sted i Kunsthal Aarhus' underetage, og netop denne disposition er såmænd forsvarlig, hvis ikke de mange kunstværker på KP skulle "konkurrere" med udstillingen 'Spring', som finder sted i samme område. 

Resultatet? 'Spring' får usandsynlig meget plads til stort set ingenting, mens KP bliver mast sammen i udstillingsrummet i en salonophængning, som kan ses som ironisk, da et større område faktisk står tomt. 

Jeg ved ikke, hvad der afstedkommer denne bizarre iscenesættelse, men da censurkomitéen på KP har været ganske generøs i år, virker disponeringen lidt besynderlig. 

Dette skal dog ikke fratage KP sin betydning, og at traditionerne holdes i hævd omkring Kunstnernes Påskeudstilling, kan man læse senere i en anmeldelse, som jeg netop har forfattet og sendt til redaktionen på et landsdækkende dagblad. 

KP varer frem til d. 8. maj.