mandag den 22. oktober 2007

Skovskiderstilling og en traktor i bølgepap

Jeg har en sjælden evne til at rende ind i billedkunstneren Søren Behnke på mine ture rundt i ind- og udland. Behnke er også kendt som Papfar og da jeg mødte ham på Kunstmuseet Louisiana for nyligt, mindede han mig om et TV-program, som han skulle deltage i nogle dage senere.

Nu bliver Den 11. Time som bekendt sendt lang tid efter min normale sengetid, så jeg missede desværre programmet, da det oprindeligt blev sendt. Det har jeg så siden fået rådet bod på, og jeg må sige, at Papfar er en kunstner, som jeg finder både morsom og original.

Han fortalte bl.a. i programmet om en event, han lavede i forbindelse med skulpturen ’Boy’, der som bekendt er permanent udstillet på Kunstmuseet ARoS i Århus. Han betegnede dén stilling, som skulpturen indtager, som ”skovskiderstilling”, hvilket jeg naturligvis fandt ganske morsomt, da jeg selv er på evig jagt efter nye udtryk hvormed jeg kan udvide mit ordforråd.