tirsdag den 30. oktober 2007

Hvad ved bønder om agurkesalat?

Jeg havde besøg af to repræsentanter fra den nye udvidede Silkeborg Kommunes Billedkunstsamråd den anden dag. Jeg var under overvejelse som udstiller på den kommende ”Silkeborgudstilling”, som finder sted i et kommunalt udstillingssted, som hedder Kulturspinderiet en gang om året.

Da repræsentanten for samrådet kontaktede mig, påpegede jeg, at jeg har udstillet på Silkeborgudstillingen én gang; men det var tilsyneladende ikke noget problem. De ville gerne aflægge mit værksted et besøg ”så hurtigt som muligt”, hvilket blev her for et par uger siden.

Jeg ved ikke, hvad deres bagtanke var? Det har jeg svært ved at gennemskue; men i dag har jeg så fået en mail, hvor man meddelte mig at ”der ikke blev plads til mig i denne runde, da vi satser på unge kunstnere og folk, der ikke har deltaget før”. Mit fødselsår er 1953 – og min tidligere deltagelse gjorde jeg allerede opmærksom på indledningsvis. Dette blot for at anskueliggøre med hvilken mangel på professionalisme dette samråd arbejder. Eller er det blot højre og venstre hånd, der ikke er indbyrdes koordinerede???