mandag den 17. december 2007

Mamma Mia

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at siden jeg som Lars Swain udstillede første gang i Zita's Gallery, har fået "blod på tanden" i forhold til yderligere udstillingsvirksomhed på Second Life.
Jeg har været rundt på forskellige udstillingssteder - og har erfaret at både lokaliteter og de udstillede værker, som oftest, er af tvivlsom kvalitativ karakter. Jeg ser gerne mine ting vist i et rent rum uden for megen "visuel støj". Derfor har jeg været meget tilbageholdende med at gøre alvor af diverse tilbud, som der ellers har været nok af.I går skete der så noget interessant.
Der indløb en besked i én af kunstgrupperne vedrørende et galleri, som viste sig at være en kæde af gallerier, oprettet og administreret af Mia Lundquist, som jeg til en indledning formodede var svensker - og derfor sendte en IM - på svensk. Den forstod Mia ikke et klap af, og hun kunne følgende med et smil fortælle mig, at hun kommer fra Californien og at jeg i øvrigt var meget velkommen til at aflægge et besøg i ét af hendes gallerier, hvor hun ville møde mig umiddelbart efter.
Jeg fandt omgående ud af, at Mia og jeg svingede fint sammen, og jeg viste hende nogle af mine abstrakte kompositioner, som hun hurtigt fandt fascinerende.Derefter gik det stærkt. Mia ville gerne repræsentere mig på sit galleri. Betingelserne blev aftalt og images blev overført sammen med diverse oplysninger om den stædige og dog kritiske kunstner.
Nu er der jo en tidsforskel mellem Danmark og Californien, så da jeg loggede på her til morgen, skulle Mia til at i seng og sove efter en lang og hård arbejdsdag; men jeg skal love for, at hun ikke havde spildt tiden. Hun havde allerede lavet en præsentation af mig, som nu er tilgængelig i galleriet. Samtidigt er mine skilderier nu fremme og under redigering.
Mia Lundquist er meget bevidst om det æstetiske! Bagrundsmusikken var således, da jeg besøgte galleriet, minimalistisk avantgarde og møblementet i administrationen består af Mies van der Rohe's legendariske Barcelona-stol i en sofaudgave. Alt i alt elementer, der signalerer klasse.
Thanks for you kindnes, Mia. I look forward to cooperate with you....