onsdag den 20. februar 2008

Udvælgelse


Jeg sidder og hører en optagelse med den danske jazz-kvartet Page One, hvori en vis Thomas Blachmann spillede trommer. Det var før han blev landskendt i sin egenskab af smagsdommer i et program i den allerbedste TV-sendetid.

Imens de liflige toner fra Ronnie Scott’s i London fylder værkstedet, holder jeg en pause fra bogstaverne og ordene og helliger mig udvælgelsen af værker til den kommende udstilling i CopenhART Gallery i Valby. Det bliver en udstilling, der vil repræsentere et bredt udsnit af malerier og grafiske arbejder fra de seneste år. Det er en vanskeligere proces at udvælge de rette billeder, end jeg lige umiddelbart havde forestillet mig. Det er jo ikke hver dag, man har mulighed for at iagttage sine egne arbejder intenst. Derved bliver jeg nogle gange overrasket over, hvor fint nogle værker, jeg tidligere måske ikke har haft den store tiltro til, alligevel fungerer… Og visa versa – desværre!