mandag den 17. oktober 2011

Nye prøvetryk



Det er faktisk ganske tilfredsstillende at erfare, at det stadig kan lade sig gøre at lægge en perfekt akvatintegrund, på trods af, at det er længe siden sidst. At jeg så bruger en papkasse som akvatinteskab, behøver jeg vel ikke at nævne? Bortset fra at den pågældende kasse i tidernes morgen har været brugt som emballage til den ene af de to JBL-højtalere, der spiller fantastisk i husstanden på 23. år.

Måske netop denne kasse er behæftet med en særlig musisk karma, og derfor er velegnet som netop akvatinteskab? Uanset hvad, så har jeg netop produceret to prøvetryk af årets – indtil nu – titelløse, grafiske serie. Jeg er ret godt tilfreds med resultatet, og glæder mig allerede til at trykke de to næste.

Jeg har dokumenteret produktionen af processen på video, og når jeg har fået samlet stumperne og klippet det hele sammen, vil der forhåbentligt komme en film ud af anstrengelserne.