mandag den 1. april 2013

Tal R

”I det øjeblik du sætter ord på, gør du det grusomme, at du adskiller dig fra det, du laver. Men jeg elsker at udfordre mig selv med at forklare, hvad det er, jeg laver. Det kan godt være, at det skyldes, at min mor er skolelærer”

Mange billedkunstnere har en berøringsangst over at forklare deres egne værker; men det gælder tilsyneladende ikke udstillingsaktuelle Tal R, som har fremsat ovenstående udtalelse i et interview med Marie Tetzlaff i dagbladet Politiken.
 
Tal R er udstillingsaktuel på Galleri Bo Bjerggaard i København, og en af de udstillinger, jeg selv ser frem til senere i år, er netop Tal Rs udstilling på kunstmuseet ARoS i Aarhus.
 
Her og nu forholder Tal R sig til København med den aktuelle udstilling, der har titlen ’Sortedam’. Så bliver det vel dårligt mere Københavnsk? Udstillingen åbner d. 5. april.