tirsdag den 17. september 2013

Christian Lemmerz - eine gruppenausstellung

Billedhuggeren Christian Lemmerz ser tilsyneladende sig selv som et så sammensat individ, at han har taget konsekvensen af sin egen selvforståelse og kaldt sin kommende soloudstilling på Horsens Kunstmuseum for en ”gruppeudstilling”.

Jeg er blevet hyret til at beskrive udstillingen til Kunstavisen og det er en opgave, jeg glæder mig meget til, da jeg sætter stor pris på Lemmerz som kunstner.

Sidst jeg var i nærkontakt med den i Karlsruhe fødte billedhugger, var i forbindelse med den store udstilling på ARoS for nogle år siden. Dengang skrev jeg et stykke til KunstmagasinetJANUS.

Jeg har dog en mistanke om, at den snart aktuelle udstilling i Horsens måske ikke ligner ARoS-udstillingen så meget, men jeg får syn for sagen, når jeg melder mig til et preview få dage inden åbningen d. 5. oktober.

Billedgengivelsen er et gravmæle, som Christian Lemmerz har udført til sin svoger, billedkunstneren Norbert Thadeuz (pressefoto: Horsens Kunstmuseum).