onsdag den 18. september 2013

Ingen vej udenom multikunstneren

”Måske er der gået en smule inflation i betegnelsen ”multikunstner”. Der er imidlertid ingen vej udenom, når talen falder på Kunstavisens skribent Lars Svanholm
 
Jeg er desværre ikke repræsenteret som skribent i den nyeste udgave af Kunstavisen; men til gengæld har bladets chefredaktør Tom Jørgensen forfattet et fint stykke om mig i anledning af min 60 års fødselsdag, der falder, inden næste nummer udkommer.
 
Jørgensen udnævner mig samtidigt til en af de bedste Jorn-formidlere; men når man fylder rundt, bør man ikke modsige nogen – og heller ikke, når man bliver benævnt som en person med ildsjælens gode egenskaber.
 
Alt dette kunne ret beset godt forstås som om, jeg besidder en bunke energi – og heller ikke dér vil jeg modsige vor skarpt iagttagende redaktør.
 
I øvrigt holder jeg min fødselsdag uden nogen form for fejring. Derfor beder jeg alle om at tage lige så afslappet på d. 7. oktober, som jeg selv agter at gøre.