lørdag den 28. marts 2015

Dementi af en dementi og en "syret" kunstudstilling

Denne hat spiller en ikke uvæsentlig rolle i forbindelse med den nyligt åbnede Dan Colen-udstilling på HEART

For nyligt beklagede jeg her på blog'en, at jeg havde antydet i en anmeldelse af Robert Jacobsen-udstillingen 'Jernmanden' på kunstmuseet HEART i Herning, at der ikke i forbindelse med udstillingen var udgivet et katalog. 

Dette var blevet nævnt over for én af mine redaktører, og efterfølgende måtte jeg beklage, at jeg havde fremstillet en forkert oplysning, da der angiveligt - efter jeg havde besøgt udstillingen - var blevet publiceret et såkaldt "mini-katalog". 

Jeg besøgte endnu en gang museet for nyligt i forbindelse med åbningen af udstillingen 'Psychic Slayer', der i et interessant og ret "syret" forløb viser værker af den amerikanske kunstner Dan Colen, og her kunne jeg med en vis tilfredshed blot konstatere, at der IKKE foreligger et katalog til Robert Jacobsen-udstillingen. 

Man kan få et foldet A4-ark med oplysninger; men at kalde et sådant for et mini-katalog er vistnok lidt af en tilsnigelse.