mandag den 16. marts 2015

Hver anmelder - sin mening!

Installationsfoto fra Gardar Eide Einarssons udstilling på ARoS (pressefoto: ARoS/Ole Hein Pedersen)

"Gardar Eide Einarssons udstilling er ikke en let udstilling, men tager man sig lidt tid til at være i rummene og lytte efter, er det faktisk en udstilling, der også taler til kroppen og den umiddelbare sansning"

Jeg skal være retfærdig og konstatere, at citatet blot er et uddrag af Mai Misfeldts femstjernede anmeldelse i Kristeligt Dagblad af Gardar Eide Einarssons udstilling på ARoS

Det står hermed klart, at en kunstudstilling kan opleves på flere niveauer. Min krop tog under alle omstændigheder ikke helt så godt imod det sete, som man oplever det  hos Misfeldt

Måske min fejl er, at jeg brugte mere øjnene end ørerne, da jeg samlede indtryk til min egen anmeldelse? 

I øvrigt har min kollega Erik Meistrup produceret et kort TV-klip om udstillingen, hvor han afslutningsvis spørger udstillingens kurator Lise Pennington, om der aktuelt er tale om god kunst: "Det er pissegod kunst!" lyder svaret . 

Jeg giver udstillingen to stjerner i Jyllands-Posten...