mandag den 27. januar 2020

Indenfor på 'Indoors'
















Jeg skal da gerne erkende, at det var lidt af et sats, da jeg besøgte udstillingen 'Indoors' med værker af Claus Egemose, Michael Mørk og deres fælles alter ego AllanGabi i Kunsthal Nord i Aalborg to dage, inden udstillingen åbnede lørdag d. 25. januar. 

Årsagen til at jeg dukkede op et par dage inden åbningen, skal findes i, at jeg gerne ville høre kunstnernes artist talk om udstillingen; men allerede inden publikum dukkede op i kunsthallen, gav Mørk mig en fin beskrivelse af projektet, som jeg netop har fremstillet i en anmeldelse. 

Jeg tog altså en chance - eller løb en risiko, om man vil - men det viste sig at være en glimrende beslutning, da jeg dermed fik forklaret mysteriet omkring Allan Gabi

Udstillingen kan ses frem til d. 13. april.