fredag den 3. juli 2020

ARoS - til næste niveau

Den synlige del af 'The Next Level' minder lidt om en stor gravhøj (pressefoto: ARoS)

For længe siden kunne jeg her på siden fortælle om et projekt, som var planlagt som en udvidelse af kunstmuseet ARoS i Aarhus. 

Siden har der været ret stille om 'The Next Level', som bygger på en idé af den amerikanske kunstner James Turell

Nu er finansieringen imidlertid på plads, og projektet kan gennemføres, hvilket blev offentliggjort på et pressemøde på museet, som jeg desværre var forhindret i at deltage i. 

Man kan læse meget mere om projektet i diverse aviser, men ARoS direktør har i en udtalelse på Facebook sagt "i seks år og seks måneder har jeg drømt om at sige, hvad jeg sagde i dag: "Næste niveau er realiseret. I dag kan jeg ånde lettet op". 

'The Next Level' har et budget på 200 millioner kroner og bliver primært finansieret af Aarhus Kommune samt fonde.