mandag den 7. september 2020

Et bredt perspektiv på Skagens Kunstmuseers samling

Billedet her er taget under et tidligere besøg på Skagens Kunstmuseum, og viser blot et beskedent udvalg af museets omfattende samling.



Til november åbner kunstmuseet i Skagen en udstilling med titlen 'For evigt - Vores værker', som giver et alsidigt indblik i museets samling. 

Når jeg er så forholdsvis sikker på alsidigheden, skal det ses i, at man fra museet har spurgt 67 personer, om de kunne tænke sig at pege på ét værk i samlingen, som man gerne ville se på udstillingen. 

Efterfølgende bliver man kontaktet af en af museets inspektører med henblik på, at man sætter nogle ord på det værk, man har valgt. 

Jeg er blevet forespurgt om, hvorvidt jeg kunne tænke mig at deltage i udvælgelsen, og det har jeg sagt ja til. 

Hvilket værk, jeg har peget på, vil jeg lade være hemmeligt, indtil udstillingen åbner d. 7. november. 

Den kan ses frem til d. 11. april, og denne begivenhed giver naturligvis en fin mulighed for at besøge Danmarks nordligste by endnu en gang.