fredag den 18. september 2020

"Indforstået" cover-udstilling

 



















Jeg mødte under mit besøg på KunstCentret Silkeborg Bad for nyligt en kunstnerkollega, som nok mente, at udstillingen med 'Covers' af den norske kunstner Morten Juvet er ret indforstået. 


Det er da også rigtigt iagttaget, at man får langt mest ud af udstillingen, hvis man har et ganske indgående kendskab til musikhistorien. 


Det mener jeg, at jeg har; men jeg kan sagtens følge vedkommendes kritikpunkt om udstillingen, da jeg faktisk har svært ved at se, hvad jeg kan bruge Juvets allegorier over pladecovers til ud over det rent dekorative. 


Værkerne er udført som kvadratiske billedflader i en form for forstørrelse af det klassiske pladecover-format, og der er jeg altså ikke helt med på idéens bæredygtighed.