onsdag den 16. november 2011

Stine Bidstrup

"Tvivlen og den usikre grund, bygger på det endnu ikke kendte og usete, som jeg forstørrer i mine værker og i min brug af glasset. Oftest opstår der sammenstød mellem det forfinede, tillokkende, skrøbelige og smukke glas og en humoristisk, fantasifuld og til tider absurd historiefortælling, der udspiller sig foran os."


Jeg oplevede Stine Bidstrups udstilling på Glasmuseet i Ebletoft i efterårsferien, og i et interview med Pia Strandbygaard Bittner på kunstportalen KUNSTEN.NU erklærer Bidstrup, at hun i langt højere grad ser sig selv som samtidskunstner end som glaskunstner.

Nu har hun valgt glasset som en del af sit materiale, og må nok derfor i lang tid se sig selv beskrevet som glaskunstner, og det synes jeg faktisk er en glimrende og relevant defination