fredag den 22. december 2023

2023 - et tilbageblik #5

 

Antallet af artefakter på udstillingen ’Egypten - besat af livet’ er storslået og dette foto rummer blot et beskedent udvalg.

»Hvordan har Moesgaard Museum nu valgt at folde denne facetterede fabel ud? Jeg kan såmænd lige så godt sige det, som det er: Aldeles fortræffeligt!« 

Blandt andet sådan beskrev jeg mine indtryk af udstillingen ’Egypten – besat af livet’, som stadig kan ses på Moesgaard Museum, og i skrivende stund har jeg genset udstillingen, som denne gang gav nye perspektiver til de gamle egyptere og deres forhold til livet og - især - døden. 

Oprindeligt gav fortællingen og udstillingen mig anledning til at dele seks ud af seks mulige stjerner ud til Moesgaard Museum. 

Fuldt fortjent, kan jeg konstatere efter et gensyn.