lørdag den 2. december 2023

ARoS i »krydsfeltet mellem kunst, healing og magi«

 






Øverst Emma Talbots værk 'Ghost Calls', som er udført i akryl på silke og derefter efter min mening det mest vellykkede indslag på ’The Cosmos Within’: Videostill fra installationen ’Big Water’ af Tori Wrånes. Afslutningsvis et installationsfoto, der perspektiverer udstillingen.


Kunstmuseet ARoS har netop åbnet udstillingen ’The Cosmos Within’ og det er fra udstillingens pressemeddelelse, jeg har hentet en del af overskriften til dette blogindlæg. 


Der er ganske rigtigt mange indslag på udstillingen, der bekræfter hensigten, og om det er godt eller skidt - eller om projektet balancerer i et mellemrum, beskæftiger jeg mig med i en anmeldelse, som jeg netop har færdiggjort. 


Her stiller jeg et eksistentielt spørgsmål om, hvor ARoS er på vej hen i museets udstillingspolitik. 


Det kan jeg naturligvis ikke kaste i tonsvis af langhalm på her, men her blot konstatere, at ’The Cosmos Within’ kan ses i ARoS’ Niveau 1 frem til d. 7. april 2024.