tirsdag den 24. juli 2007

Remisen, 25. juli 2007









I skrivende stund er jeg glad for, at jeg ikke sidder på én eller anden campingplads ét eller andet sted i det danske sommerland. Det virker som, at vejrguderne har lavet en overenskomst, der går ud på, at det skal sjaskregne sådan ca. hver anden dag.

Lige nu sidder jeg tørt og godt på Højskolen; men snart må jeg trodse regnen og finde ud af at komme på Remisen, hvor der stadig er arbejde at gøre. Desværre påvirker vejret både mit humør og min planlægning. Jeg havde således pønset på en cykeltur rundt i lokalområdet i dag, evt. med skitseblokken i rygsækken; men dét er jeg ikke motiveret for lige nu.

Opholdet på workshoppen begynder nu for alvor at finde ind i sin afsluttende fase. Der skal udvælges værker til workshopudstillingen. Remisen skal tømmes for staffelier og andet overflødigt. Jeg er spændt på at se udstillingen i sin færdige form. Det er mange kulturer og nationaliteter, der nu skal kommunikere på et nyt plan… Interessant!