lørdag den 28. juli 2007

Remisen, 28. juli 2007




Med billedet af Zhou Jin Huas maleri og Heinz-Hermann Jurczek i selskab med Chiho Ito siger jeg hermed farvel til Den Internationale Workshop for Billedkunstnere. Det var faktisk hårdt at tage afsked med nogle mennesker, som man har delt værksted, mad og husrum med i tre uger. Jeg må hårdt presset erkende, at der løb en enkelt forræderisk tåre ud ad øjnene på mig, da vi drejede bilen ud fra Brande Højskole, der som bekendt har udgjort mit hjem i den pågældende periode.
Ferniseringen på udstillingen i forlængelse af workshoppen, var et veritabelt tilløbsstykke. Udstillingen finder de næste to måneder sted i RemisenBrande og i Galleri Spor 1. Personligt har jeg fået gode kontakter, og ikke mindst nogle fantastiske minder - i kraft af fremragende værker - med fra opholdet i Brande.
Det har været en grænseoverskridende oplevelse at deltage i den 15. Internationale Workshop for Billedkunstnere i denne lille, besynderlige by. Ikke desto mindre er jeg blevet registreret som låner på Brande Bibliotek. Og når man er dét, så hører man på sin vis hjemme i lokaliteten.
Jeg har fået en opgave: At skrive forordet til kataloget, som bliver udgivet i forbindelse med næste års workshop.... Hvad skal jeg sige til kunstnere, administration, køkkenpersonale og andre, som har gjort dette initiativ muligt???
Man kunne jo prøve med: Tak, fordi I gad!!!