torsdag den 22. maj 2008

Afgang



Den årlige elevudstilling med bl.a. afgangselevernes arbejder blev afholdt på Århus Kunstakademi med åbning 22. maj. Blandt de deltagere, som jeg vil glæde mig til at følge fremover, er maleren Christina Blaabjerg, hvis værker ses på det øverste billede i en dristig præsentation. Da Christina Blaabjerg er bosat i samme by – og samme eksklusive bydel som jeg selv, skulle det nok være muligt at følge lidt med i karrieren?

En anden er Maja Nilsson, som på det nederste billede har skåret kendsgerningerne ud i – om ikke pap, så i bordpladen. Maja Nilsson havde jeg fornøjelsen af at undervise i et lettere mislykket gæstespil som underviser i akvarel på en kunstskole i Århus for nogle år siden. Jeg vil sige, at det ikke var Maja Nilssons skyld, at samarbejdet ikke var helt vellykket. Tværtimod var hun en meget lyttende og reflekterende elev, som bl.a. er blevet optaget på Kunstnernes Påskeudstilling i år med en stor installation.