onsdag den 15. januar 2014

En fejltagelse

Jeg lagde dette billede ud på Facebook - og jeg må sige, at en sådan fejltagelse foretager jeg mig ikke en anden gang, hvor muligheden kunne indtræffe.

Maleriet på fotografiet er ikke en gang halvt færdigt; men udelukkende lagt ud med henblik på, at mine forbindelser på netværket skulle få en fornemmelse for, hvor min motivverden er på vej hen.

Jeg fik nogle gode råd, der blandt andet gik ud på, at jeg ikke længere skulle male på billedet; men blot erklære det for færdigt. Imidlertid har jeg ikke dette overfladiske forhold til maleriet, som faktisk er en metode, jeg tager ganske alvorlig - modsat den almene opfattelse i det pseudo-intellektuelle samtidskunst-miljø.

Det er klart, at jeg ikke burde lægge fotografiet ud til offentlig beskuelse - og fremover vil jeg være langt mere påpasselig med, hvilke gengivelser jeg offentliggør på Facebook.