tirsdag den 18. april 2017

Ansigtet i fokus på Silkeborg Bad

'Ansigt og identitet': Tony Oursler. 'Boss', 2015. Installation. Udsnit (pressefoto: KunstCentret Silkeborg Bad)

Da jeg for nyligt kom hjem efter et kort ophold i Berlin, lå der et katalog i postkassen over udstillingen 'Ansigt og identitet', som mens jeg var borte fra byen, åbnede på KunstCentret Silkeborg Bad. 

Af samme årsag deltog jeg ikke i åbningen; men jeg har læst meget i kataloget, og jeg må sige, at der er gode grunde til at besidde visse forventninger til udstillingen, som jeg endnu ikke har fået set. 

Man kan opleve et større antal kunstnere forholde sig til ansigtet som det mest oplagte kropsdel til identifikation af individer. 

Faktisk optræder tre tegnerobotter på udstillingen. Dermed kan publikum blive foreviget som tegning. 

Tør man det??