mandag den 21. juli 2008

Workshop 2008 i Brande


Jeg har netop været på et par dages besøg i Brande på dette års udgave af Den Internationale Workshop for Billedkunstnere, der finder sted netop nu. Der bliver, som det er sædvane, gået til den. Ikke mindst efter at workshoppen er blevet forkortet i en uge i forhold til da jeg deltog sidste år.

Det blev til nogle hyggelige timer, hvor jeg befandt mig i selskab med workshoppens kunstnere samt repræsentanter for organisationen.

Søndag aften blev der arrangeret en fodboldkamp på Brande Højskoles plæne. Jeg blev pludselig sat på mål for det sorte hold, da målvogteren angiveligt mistede modet efter et par mislykkede redningsforsøg, der havde bragt det hvide hold foran med 2-1. Jeg holdt buret rent – og ”Mr. Clean Sheet” kunne se sine holdkammerater hamre bolden i kassen efter behag, så slutstillingen blev, vistnok, 7-2 til det sorte hold. Jeg tog nogle billeder på workshoppen… se dem HER>