mandag den 5. december 2011

Artist talk med guitar




Som man kan se herover, varer udstillingen Grafik på Vilhelmsdal frem til d. 19. december; men allerede på søndag d. 11. december kl. 15 har jeg lovet at komme og fortælle lidt om min kunstneriske løbebane med hovedvægten lagt på grafikken, der som det fremgår af udstillingens titel, aktuelt er temaet.

Denne atist talk bliver en musikalsk én af slagsen. Og det vil sige at jeg krydrer mine fortællinger med musik, som har haft – eller har – en vis betydning for mit liv. Jeg lavede for et par år siden en performance på Museum Jorn, hvor jeg lavede noget af det samme, som man kan opleve på Vilhelmsdal; men her var vægten lagt på de kronologiske paralleller, der er mellem Asger Jorns tonale eksperimenter og mine egne første musikalske opdagelser. På Vilhelmsdal bliver det anderledes. Jeg er begyndt at øve; men repertoiret er langt fra på plads her fem dage før det går løs.

Vilhelmsdal beliggende på adressen Tisetvej 116, 8340 Malling (syd for Aarhus) og indtil 19. december kan udstillingen ses fredage, lørdage og søndage kl. 10-17.