søndag den 11. december 2011

Om at finde kammertonen



Søndag d. 11. september afleverede jeg en artist talk på Vilhelmsdal. Som tidligere krydrede jeg min tale med nogle musikalske indslag – eller ”musikalske” er måske et skud over mål? Jeg er i hvert fald bevidst om, at jeg ikke er musiker! Jeg sejlede lidt rundt i akkorderne til ret simple sange, og netop derfor, tror jeg, at det fremover vil være mest hensigtsmæssigt, hvis jeg udelukkende fortæller publikum om min kunstneriske løbebane og undlader at spille.

Arrangementet var såmænd hyggeligt; men jeg er blot ikke tilfreds med min egen performance, og det må jeg nok tage konsekvensen af i fremtiden. Det kan derfor udmærket være min sidste optræden af denne karakter, som et lille, men eksklusivt publikum, oplevede på Vilhelmsdal på denne decembersøndag. (foto: Annette Smed)