onsdag den 16. december 2020

Et tilbageblik på 2020 #3

 





Markus Lüpertz fyldte vægge og gulve tilstrækkeligt ud på Museum Jorn i foråret 2020

"Udstillingen går dog historisk frem, og den sætter et eminent prospekt på, hvordan kunstneren har udviklet sig fra at være et selvudnævnt geni i de unge år frem til en rolle som en kunstner med en selvforståelse præget af erfaring og sikkerhed. Man kunne muligvis tale om en form for arrogance, men en sådan rummer som bekendt flere aspekter"

Jeg fortsætter min Tour de Force gennem nogle af de bedste kunstudstillinger, jeg har set i 2020. Langt de fleste har jeg som bekendt anmeldt i Jyllands-Posten, og i det forløb er vi nu nået til Markus Lüpertz-udstillingen på Museum Jorn, der tog de fleste med storm, da den åbnede i februar. 

Citatet herover er blot et kort uddrag fra min anmeldelse af denne flotte udstilling. 

Fem stjerner til Lüpertz og Museum Jorn.