mandag den 21. marts 2022

På togtur i og på landet

 





Jeg har tidligere berørt temaet. Jeg bliver grebet af et sært og uforklarligt behov for at tegne, når jeg på en togtur kommer ud på den vestlige side af Herning. 

Måske skal årsagen findes i, at landskabet er rimeligt ensartet derude? Fladt og med spredte bevoksninger primært begrænsende sig til plantager, som kan anes bag landbrugsjorderne. 

Jeg ved det ikke, men selv derude findes der ikke desto mindre en form for diversitet, og den prøver jeg såmænd at ramme inden for de muligheder, som er til stede, når toget ellers bevæger sig fremad. 

Der er dog et par tegninger fra Østjylland udarbejdet med sådan en tynd tuschpen, og her er man da i det mindste fri for at spidse blyant i tide og utide. 

Blyanten er en Koh-I-Noor Hardtmuth 1500 4B. Blot hvis der sidder en eller anden og læser denne hjemmeside, og måske har lyst til at vide, hvilken blyantstype, jeg har brugt til at sætte streger med.