tirsdag den 15. marts 2022

Ukrainske landskaber udfoldet på Silkeborg Bad

 

'Unfolding Landscapes': Vlada Rlko: 'The Boat', 2006. Maleri (foto: KunstCentret Silkeborg Bad)

»Et par års arbejde, løbende kontakter med ukrainske kunstnere, en engelsk kurator og et hestearbejde for kunsthallens leder har resulteret i lån, man ellers ikke ville se i denne del af Europa«


Citatet stammer fra en anmeldelse forfattet af Carsten Bach-Nielsen i Kristeligt Dagblad og temaet er en udstilling, som det fremgår af teksten, med udgangspunkt i kunst fra det nu krigshærgede Ukraine. 


For nylig fik jeg kataloget til 'Unfolding Landscapes', som finder sted på KunstCentret Silkeborg Bad, og jeg er faktisk lidt samvittighedstynget over, at jeg endnu ikke har fået set udstillingen. 


Det lover jeg imidlertid at få rådet bod på ret omgående. Men årsagen til, at jeg har været lidt sen til at besøge Badet, er naturligvis, at der har været et utal af udstillinger, som jeg måtte besøge med henblik på anmeldelser i Jyllands-Posten. 


'UnfoldingLandscapes' kan ses i den smukke kunsthal i Silkeborg frem til d. 1. maj.