fredag den 10. november 2023

Ni års kunstanmeldelser

 

En af de anmeldelser, der fik fuldt hus, var Yes Klein-udstillingen på Museum Jorn i sommeren 202

Som det fremgik af et blogindlæg, jeg skrev i går ophører mit engagement som kunstanmelder ved dagbladet Jyllands-Posten ved årsskiftet.

Dermed nåede jeg lige nøjagtigt at levere kunstanmeldelser til avisens læsere i ni år, og så kan man måske sige, at det er på tide, at finde noget andet at lave.

Til gengæld er de mange repræsentanter fra de forskellige museer, kunsthaller osv, jeg efterfølgende har været i kontakt med ret berørte - og nogle faktisk ret chokerede - over udviklingen.

Det er imidlertid umuligt at kæmpe mod en økonomi, som udfordrer dagbladene over en bred kam, men jeg mener naturligvis, det er en forkert disponering at nedlægge kulturredaktionen på en så stor avis, og efterfølgende stoppe med at publicere anmeldelser inden for teater og kunst.

Hvis I, kære læsere af denne blog, imidlertid skulle får lyst og behov for at læse langt de fleste af de anmeldelser, jeg har forfattet gennem de ni år, kan I klikke på linket herunder.

 Anmeldelser bragt i Jyllands-Posten 2015-2023