onsdag den 11. juni 2008

Keramikken



Altså, jeg aner ikke, hvad der sker; men jeg må sige, at min fascination for keramik har været ganske stor de senere år. Én ting er helt sikkert: Hvis man tror, det er nemt, kan man godt tro om igen – og jeg er bestemt heller ikke keramiker.
Ikke desto mindre har jeg sammen med Rikke Elgaard, som bestemt ER keramiker, haft mulighed for at lave nogle udsmykninger på nogle små krukker, som Rikke og jeg har udformet i fællesskab. For ikke at der skal være nogle misforståelser, så er det naturligvis Rikke, som har formet krukkerne; men formen har vi bestemt i fællesskab.
Anyway… Der er nu resultater af de første spæde forsøg – og allerede nu har jeg nye idéer til, hvordan man kan bruge dette pragtfulde håndværk i forbindelse med ordkompositioner. Vi er godt i gang! Skal vi ikke bare sige dét? Det er ren magi!