søndag den 8. august 2010

Katalog i trykken


Kataloget til min 93-værkers udstilling på KunstCentret Silkeborg Bad er efter en omfattende korrekturlæsning blevet sendt i trykken. Jeg ved ikke, hvor lang produktionstid, man opererer med hos Silkeborg Bogtryk; men mon ikke det ligger klart i løbet af et par uger?

Jeg kan røbe, at kataloget stilistisk ligger meget i forlængelse af udstillingen ’Dybt Trykt’, der, som jeg tidligere har nævnt, er en udstilling med udelukkende grafiske arbejder fra perioden 1987-2010.

Mit allerførste dybtryk – en koldnålsradering – er langt fra noget mesterværk, og slet ikke at betragte som et hovedværk i mit grafiske forløb. Ikke desto mindre optræder trykket både på udstillingen og gengivet som kolofon-illustration i kataloget. Her findes også nogle tekster, hvor jeg selv beskriver nogle bestemte serier og metoder i forbindelse med det grafiske værk.
Forordet er skrevet af Silkeborg Bads direktør Iben From.