søndag den 26. oktober 2014

Ekskluderet og/eller inkluderet

"De skaber komplekse tankevækkende værker, der taler om det at være menneske i en verden fyldt med støj, uro og ambivalens. Deres kunst undersøger, hvordan vi udfordres personligt, interpersonelt, strukturelt og politisk. De helt nye videoer stiller skarpt på, hvordan vi takler den globaliserede verden, som vi oplever den gennem den allestedsnærværende informationsteknologi"  

En udstilling, jeg kun lige - endnu - har fået set sporadisk, er Hanne Nielsen og Birgit Johnsens 'Inklusion/Eksklusion', som finder sted på kunstmuseet ARoS i Aarhus for tiden. 

Citatet herover stammer fra Trine Rytter Andersens anmeldelse på portalen Kunsten.nu, og jeg vil da lige benytte lejligheden til at konstatere, at havde det ikke været for den "allestedsnærværende informationsteknologi", havde denne kommentar til udstillingen og anmeldelsen været umulig. 

Men Trine Rytter har ret: IT fylder meget i tidens videnssamfund. Som sagt har jeg ikke fået set udstillingen grundigt; men jeg glæder mig absolut til blandt andet at blive udfordret interpersonelt, og der er god tid, da 'Inklusion/Eksklusion' kan ses på ARoS frem til d. 18. januar 2015.