fredag den 23. oktober 2015

Flimmer på ARoS







Udstillingens titel er 'Flickers of Day and Night' og jeg har prøvet at oversætte ordet "Flicker", og det bliver til "flimmer", og med et "s" i enden må det vel være flimmer i flertal? 

Uanset, hvordan man vælger at definere titlen, er der ganske rigtigt meget flimmer på ARoS, der viser udstillingen med den nævnte titel og værker af parret Nathalie Djurberg og Hans Berg. 

Der optræder besynderlige fugle, modellervoksanimationer og neonlys samt en udmærket installation med en masse kunstige blomster. 

Jeg har netop færdiggjort en anmeldelse af udstillingen, og den kan formentlig læses snart i et af landets store dagblade. 

Jeg vil ikke røbe her, hvordan jeg vurderer udstillingen overordnet; men blot konstatere, at der er tale om version 3 i et udstillingsforløb med titlen 'ARoS Focus // New Nordic'. 

Jeg tog nogle billeder under pressemødet på udstillingen, og nogle af dem kan man se herover...