torsdag den 28. januar 2021

BREAKING: Restriktioner til udgangen af februar

 

Albert Mertz-udstillingen i anledning af 100 året for kunstnerens fødsel finder sted på Holstebro Kunstmuseum med planlagt åbning d. 20. februar. Udstillingen er berammet til at vare frem til d. 16. maj, og den er på min liste over, hvad der skulle anmeldes i den kommende tid (foto: Anders Sune Berg)


Når landets statsminister bebuder, at de omfattende restriktioner i forbindelse med Corona-virus bliver forlænget til d. 28. februar, har det naturligvis konsekvenser for landets udstillingsinstitutioner - altså museer og kunsthaller etc. - og netop i februar var der planer om at adskillige nye udstillinger skal åbne rundt omkring. 


Jeg har en omfattende liste over udstillinger, som skulle under anmelderens skarpe pen i perioden, men nu ser det ud til, at jeg bliver nødt til at justere forventningerne til, hvilke udstillinger, der bliver tale om. 


Her vil jeg selvfølgelig kigge på udstillingsfrekvenserne, da det ikke giver meget mening at anmelde en udstilling, der lukker kort tid efter, den er åbnet. 


Det bliver en udfordring, men den må jeg tage i stiv arm.