tirsdag den 29. juni 2021

Besøg på H.C. Andersens byggeplads

 

























Umiddelbart inden rundvisningen på det nye H.C. Andersens Hus i Odense gik i gang, blev jeg en smule overrasket, da jeg blev spurgt, hvilken størrelse jeg bruger i sko. 

Det var dog relevant, da jeg både skulle iføres sikkerhedshjelm og tilsvarende sko under besøget, da der stadig var tale om en regulær byggeplads, hvor håndværkere løb rundt for at færdiggøre projektet, som skulle åbnes med en såkaldt "soft opening" et par dage senere. Det var derfor en lidt bizar oplevelse, jeg fik under det omtalte preview

Jeg følte mig dog ret sikker i mine iagttagelser af huset, således at det var muligt for mig at skrive en anmeldelse eller nærmere en beskrivelse af, hvad publikum muligvis vil kunne komme ud for i, hvad jeg ikke vil kalde et museum, men et oplevelsescenter med udgangspunkt i den store eventyrdigters liv og forfatterskab.