torsdag den 3. juni 2021

Koloristisk bombardement på Silkeborg Bad

 

Pia Andersen: 'Aqui' , 2019. Olie på lærred. 200 x 340 cm. (pressefoto).

Jeg skal da gerne erkende, at da jeg åbnede kataloget til udstillingen 'Den blå laks' rejse' med værker af maleren Pia Andersen, der på KunstCentret Silkeborg Bad ganske snart udstiller med udgangspunkt i nye eksperimenter, havde jeg lidt samme fornemmelse som man kan få, når man forlader et halvmørkt rum og går direkte ud i sollyset. 

Farverne gengivet i kataloget fremstår ofte stærke og ublandede, således at tankerne bringes hen til såvel en impressionistisk som en ekspressionistisk tradition. 

Jeg har netop fået det omtalte udstillingskatalog leveret fra kunstcentret, og jeg skal med garanti se udstillingen, der åbner d. 5. juni og varer frem til d. 19. september 2021.